reklama

Ak to nie je nevyhnutné, necestujte do Mexika

Aspoň to tvrdí SME na svojich internetových stránkach venovaných "prasacej chrípke". A ďalej sa dočítate, že "Potvrdené prípady vírusu A/H1N1 majú aj v Spojených štátoch, Španielsku, vo Veľkej Británii, v Izraeli a na Novom Zélande".

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Ja by som si len dovolil doplniť, že podľa Svetovej zdravotníckej organizácie WHO je výskyt tejto chrípky potvrdený v 53 krajinách sveta. Najvyšší počet prípadov je v USA, takmer 8000.

Takže by som neodporúčal pre istotu cestovať vôbec nikde, a najlepšie ani nevychádzať z bytu :-o. Len som prekvapený, ako málo krajín sveta sa rozhodlo proti chrípke rázne zakročiť. Som rád, že aspoň v Belgicku majú rozum a zatvorili školu, síce zatiaľ len jednu ... Myslím, že je najvyšší čas zobrať rozum do hrsti a začať s touto chrípkou niečo robiť. Čo takto podľa vzoru Mexika zatvoriť školy, reštaurácie, kiná a divadlá?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Naopak, na Slovensku sa v tlači šíria neoverené správy o tom, že chrípka vôbec nie je nebezpečná, citujem "Odborníci upokojujú verejnosť. Vírusu novej chrípky, ktorý už dorazil na Slovensko, sa vraj netreba obávať." Aká to zmena oproti správam z pred pár týždňov, keď sa uvažovalo o zatvorení hraníc s Mexikom. A chudák prvý slovenský pacient nakazený týmto vírusom "leží v nemocnici, ničím ho neliečia". No ja neviem, na mieste "anonymného pacienta" (v správe nebolo uvedené jeho meno) by som sa sťažoval a dožadoval sa minimálne Tamiflu ... Ide mu predsa o život, alebo žeby nie?

Podľa mňa bude táto "nová" chrípka za chvíľu na celom svete, rovnako ako "normálna" chrípka. A možno je už teraz najvyšší čas prestať šíriť paniku, priznať si chybu a pokúsiť sa napraviť škody, ktoré touto na pokyn politikov médiami umelo vyvolanou "epidémiou" utrpelo nie len Mexiko.

Samuel Kováč

Samuel Kováč

Bloger 
  • Počet článkov:  61
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Spolu s manželkou a fotografkou Tatianou Murčovou žijem v Mexiku a vlastním tu cestovnú kanceláriu Mexico Tours. Okrem cestovania sa venujem ekonomike, burzám, obchodu, počítačom, mobilným technológiám a filozofii. Zoznam autorových rubrík:  CestovanieEkonomikaSpoločnosť a kultúraDoprava

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu