reklama

Mexiko - cenový raj (nielen) pre turistov

Tak som minule počúval cez internet nemenované slovenské rádio a hlásili tam, že v nemenovanom slovenskom kine sú v ponuke lístky za akciové ceny 4 EUR. Trochu som sa zarazil, to je na Slovensku naozaj až tak strašne draho? Asi som tam už dlhší čas nebol na návšteve ... tu v Mexiku stojí akciový lístok do kina čosi vyše 1 EUR, a "normálna cena" je 2 až 3 EUR ...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (22)

Tak som sa rozhodol pre zaujímavosť porovnať zopár ďalších cien:

  • liter benzínu na Slovensku 1 EUR, u nás v Mexiku 0.5 EUR

  • malinovka (Coca, Fanta, Sprite) v reštaurácii SK cena 0.2 L za 1.3 EUR, MX cena 0.33 L za 0.75 EUR

To znamená, že tieto 3 náhodne vybraté produkty stoja na Slovensku dvojnásobok cien v Mexiku. S presnejším porovnaním mi možno pomôžete Vy, ja uvediem ešte niekoľko "mexických cien":

  • liter krabicového mlieka 0.5 EUR

  • Pepsi 2.5 L 0.7 EUR

  • 1 kg mäsa (cena je skoro rovnaká pre kuracie, bravčové aj hovädzie bez kostí) 3 EUR

  • hlavné jedlo v reštaurácii (vrátane prílohy) 3 - 5 EUR

  • kompletné menu v McDonald-e (za kečup sa neplatí extra :-) 4 EUR

  • PIVO 1 EUR

  • POLDECÁK TVRDÉHO 2 - 3 EUR ... no neni nám tu dobre ? :-)

Mám pocit, že Slovensko sa cenovo veľmi rýchlo zaradilo do EURO zóny, ale podľa slov mojich kamarátov (stále :-o) žijúcich na Slovensku, o platoch sa to povedať nedá.

Takže, ak zvažujete kam ísť tento rok na dovolenku, je Mexiko Vaša najlepšia voľba. Je tu veľmi lacno a veľmi pekne :-))). Vážne, kurz EUR je v súčasnosti vďaka "finančnej kríze" takmer 20 mexických pesos za 1 EUR. A veru aj to 1 EUR tu ešte stále má hodnotu ... na bežnom mexickom trhu si za 1 EUR kúpite perfektný typický obed :-o.

Samuel Kováč

Samuel Kováč

Bloger 
  • Počet článkov:  61
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Spolu s manželkou a fotografkou Tatianou Murčovou žijem v Mexiku a vlastním tu cestovnú kanceláriu Mexico Tours. Okrem cestovania sa venujem ekonomike, burzám, obchodu, počítačom, mobilným technológiám a filozofii. Zoznam autorových rubrík:  CestovanieEkonomikaSpoločnosť a kultúraDoprava

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu