reklama

Peniaze do pár minút na celom svete

Znie to ako reklama na Western Union. Akurát, že cez bitcoin je to lacnejšie a rýchlejšie. Minule som rozmýšľal, že ako čo najrýchlejšie dostať platbu do Mexika. Napríklad od rodiny či priateľov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Varianta A, klasický bankový prevod. Ako som písal už minule, trvá to v lepšom prípade niekoľko dní. Okrem toho treba ísť v Bratislave do banky počas otváracích hodín a bezchybne vypísať celkom zložité tlačivo. A potom už len čakať a dúfať, že platba prebehne OK. Poplatky tiež nie sú malé, 15-20 EUR, ak nie viac.

Varianta B, klasika Western Union. Opäť, ísť do pobočky WU a vypísať tlačivo. Platba príde do pár minút, ale poplatky sú vysoké (pri nižšej sume aj 10% !) a kurz je nevýhodný.

Varianta C, viva bitcoin ! Žiadne vypisovanie tlačív, žiadne obmedzenie na otváracie hodiny. Rodine pošlem cez e-mail QR kód, ktorý obsahuje adresu mojej bitcoin-ovej peňaženky. QR kód vytlačia na papier a zoberú spolu s peniazmi do bitcoin-ového bankomatu. Kúpa bitcoin-ov v ňom trvá asi 15 sekúnd, mam to vyskúšané. A do ďalších 15 sekúnd mi na mexickom mobile v bitcon-ovej peňaženke blikne oznam, že mám prichádzajúcu platbu. Následne sa ozvem niektorému z kupujúcich na mexickom Local Bitcoins. Ten odo mňa kúpi bitcoin-y a vloží mi peniaze na mexický účet. To sa dá spraviť aj cez víkend v miestnych večierkach OXXO. Kurz je OK a poplatky sú len par centov. Hlavná výhoda varianty C je ale pre mojich blízkych na Slovensku, ktorí nemusia riešiť zložité tlačivá, stáť v rade v banke atď.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na doplnenie, platenie s bitocoin-om v reštauráciách a obchodoch je rovnako pohodlné a rýchle. Stačí, ak s mobilom “odfotíte” QR kód, ktorý Vám predloží pracovník a následne stlačíte “OK” či “Send”, prípadne ešte doplnené zadaním bezpečnostného PIN kódu.

PS: QR kód pri tomto článku je reálny, keď chcete, môžete mi skúšobne poslať pár centov. Ja vám ich samozrejme obratom pošlem spať. Takto by podľa mna mali fungovať peňažné služby v 21. storočí. Rýchle, lacné, 24/7.

Samuel Kováč

Samuel Kováč

Bloger 
  • Počet článkov:  61
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Spolu s manželkou a fotografkou Tatianou Murčovou žijem v Mexiku a vlastním tu cestovnú kanceláriu Mexico Tours. Okrem cestovania sa venujem ekonomike, burzám, obchodu, počítačom, mobilným technológiám a filozofii. Zoznam autorových rubrík:  CestovanieEkonomikaSpoločnosť a kultúraDoprava

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu