reklama

Always Coca-Cola ? - pokračovanie

Taktiky podporujúce spotrebu Coca-Coly či Pepsi sa stali ešte agresívnejšie ...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (19)

Keď som bol naposledy na obed v KFC, predavačka sa ma opýtala "Vyhovuje Vám ako nápoj Pepsi?" . Veľmi som nad tým nerozmýšľal a automaticky som odpovedal, že áno. Stal som sa tak ďalšou obeťou agresívnej marketingovej kampane na podporu Pepsi. Prečo sa ma predavačka neopýtala, či mi vyhovuje Mirinda či 7 UP? Pointa bude asi v tom, že neobsahujú kofeín a nie sú preto tak návykové.

Táto marketingová kampaň je dosť rozšírená - podobnú otázku pri výbere nápoja sa Vás v Mexiku opýtajú aj v McDonalds, Burger King a ďalších. Coca-Cola podchytila dokonca tiež sieť "večierok" Oxxo, ktoré predávajú aj rýchle občerstvenie ako hot-dog, hamburger a podobne. V ponuke majú cenovo výhodné balíčky hot-dog, malinovka a dezert - čokoláda. Aj tu však platí, že malinovka v balíčku môže byť len Coca - Cola. Mimochodom, 2.5 L Pepsi kúpite už za 10 pesos (cca 27 Sk) a toľko isto stojí 1.5 L vody Bonafont. Žeby sa už Pepsi nevyrábala z čistej vody?

Je takýto prístup vôbec zákonný? A ako je to v tomto smere na Slovensku? Teším sa na Vaše názory v diskusii.

Poznámka na záver: Ak si niekedy budete v Mexiku pýtať Coca-Colu či Pepsi, použite čarovné slovíčko "coka". Slovo "cola" tu síce poznajú, ale má uplne iný význam ... slengovo sa ním označuje zadná časť tela, tá, na ktorú si zvyčajne sadáme :-o.

Samuel Kováč

Samuel Kováč

Bloger 
  • Počet článkov:  61
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Spolu s manželkou a fotografkou Tatianou Murčovou žijem v Mexiku a vlastním tu cestovnú kanceláriu Mexico Tours. Okrem cestovania sa venujem ekonomike, burzám, obchodu, počítačom, mobilným technológiám a filozofii. Zoznam autorových rubrík:  CestovanieEkonomikaSpoločnosť a kultúraDoprava

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu